LASTEVANEMATE KOOL jätkab taas!
Lastevanemate kool on loengutesari lapsevanematele. Sel õppeaastal on taas ootamas huvitvad koolitused ja lektorid.
LASTEVANEMATE KOOL 2018 SÜGIS-TALV
26.09. 17 30 Lektor: Maili Liinev, MTÜ Hooling koolitaja, eripedagoog-nõustaja
TEEMA: Õnnelik lapsevanem-õnnelik laps
Ootame Teid praktilisele ja elurõõmsale koolitusele, kus saavad vastused
mõned küsimused, mis huvitavad väga paljusid lapsevanemaid:
-
Kuidas tulla toime nutva ja jonniva lapsega, mida laps tegelikult vajab ja
kuidas käituda siis, kui laps ei saa ise oma emotsioonidega hakkama? - Kuidas lapse tundeid peegeldada ja teda tõeliselt kuulata?
- Mida saan mina lapsevanemana teha, et laps oleks õnnelik?
- Kuidas hoida ennast, et suuta olla hea lapsevanem?
Olen lõpetanud Tallinna Ülikooli eripedagoog-nõustaja eriala ja saanud magistrikraadi kasvatusteadustes. Töötan omaloodud nõustamis- ja koolitusfirmas Hooling, mille eesmärk on toetada neid, kes igapäevaselt lastega töötavad. Olen ka lastejooga ja lugemisjooga õpetaja ning pakun lugemisnõustamise eratunde. Minu kogemustepagasis on töö eripedagoogina, lasteaia ja kooliõpetajana. Üle kümne aasta olen koostöös Tallinna Ülikooliga juhtinud kutseaasta projekti raames mentorkoolitusi ja õpetajate tugigruppe. Lapsevanematele suunatud koolituste peamiseks eesmärgiks on pakkuda toetust lapse teadlikul kasvatamisel ja arendamisel.
Vestlusring kestab kuni 90 minutit.
10.10. 17 30 Lektor: Tanel Jäppinen, vanemlus-mentor (http://taneljappinen.eu/)
TEEMA: Laste kasvatamine karistusteta
- Miks lapsed vanemate "nuppe vajutavad"?
- Miks me lapsi karistama kipume?
- Karistamise tagajärjed.
- Mida karistamise asemel teha?
- Elulised näited ning nende lahti harutamine – kuidas käituti ning mida oleks saanud teisiti teha?
- Arutelu lapsevanematega
Tanel Jäppinen on kahe lapse isa ning sertifitseeritud vanemlus-mentor rahumeelses kasvatusfilosoofias. Tema missiooniks on tõsta isade kaasatust laste kasvatamises ning julgustada lapsevanemaid tegema rohkem teadlikke valikuid oma igapäevases kasvatuses. Ta on veendunud, et aktiivselt osavõtlikud lapsevanemad ei panusta mitte ainult oma laste tulevikku vaid ka kogu meie ühiskonna heaolusse.
Vestlusring kestab kuni 90 minutit.
7.11. 17 30 Lii Lilleoja, Tallinna Ülikool, eripedagoogika lektor
TEEMA: Kas lapsed peavad sõna kuulama? Miks lapsed vajavad piire? Mis on käitumishäire?
Olen lõpetanud Tartu Ülikooli eripedagoogika eriala ja omandanud seal ka pedagoogikamagistri kraadi. Olen õpetanud aastakümneid nii lasteasutustes kui kõrgkoolides lapsi ja üliõpilasi, töötanud logopeed-eripedagoogi, õpetaja ja lektorina. Läbinud ka pereterapeudi väljaõppe ning praktiseerin perenõustajana. Nõustan peresid, kes vajavad abi laste erivajaduste ja käitumisraskustega toimetulekuks.
Teame, et laps vajaks rutiini, turvatunnet ja rahu. Keskkond, kus ta kasvab peaks olema stabiilne. Aga kui vaatame enda ümber, on kahjuks väga vähestel lastel seda õnne, et nad kasvavad väga stabiilses keskkonnas. Väga paljud pered lahutavad, tekivad uued pered, korduvad muutused. Muutused on kindlasti üks asi, mis mõjutab lapse käitumist. Teine on ka see, et vanemad ka tihti ei oska või ei pööra rõhku sellele, et lapsele tuleb õpetada sotsiaalseid oskusi, mis on eluks väga olulised. Seda tuleb hakata õpetama juba kaheaastasele lapsele või varemgi. Sotsiaalne oskus ei sünni kaasa. Kui probleemi alaliselt sekkuda ja laps on eakohase arenguga, siis üldiselt saab sellele piiri panna. Lapsele tuleb õpetada ka oma tugevate tunnetega, näiteks vihaga, toimetuleku oskust ilma teisi löömata.
Vestlusring kestab kuni 90 minutit.